Kraków
Transport
Transport blisko każdego
krakowianina
Transport miejski nie może już być ofiarą cięć i oszczędności. Jeśli Kraków ma być miejscem wygodnym do życia musi oferować sprawną i atrakcyjną siatkę połączeń, gwarantujących regularne odjazdy z przystanków blisko domu, niezależnie od tego, na jakim osiedlu mieszkamy.
Koniec z wykluczeniem komunikacyjnym w Krakowie – w szczególności dzieci i seniorów
Systematyczny wzrost wydatków na kursowanie autobusów i tramwajów
Opracujemy plan unowocześnienia transportu publicznego w Krakowie. W 2025 roku zwiększymy wydatki na transport zbiorowy do kwoty 1,05 mld zł (obecnie jest to 0,9 mld zł), w 2026 podniesiemy tę kwotę do min. 1,15 mld. Wzrost wydatków na transport publiczny umożliwi zakup kolejnych nowoczesnych zeroemisyjnych autobusów i poprawi jakość świadczonych usług.
Przystanek blisko domu dla każdego. Od 2028r. maksymalnie 500 m.
Od początku 2028 roku przystanki komunikacji miejskiej będą usytuowane w odległości nie większej niż 500 m od każdego domu lub mieszkania. Sprawimy, że transport miejski stanie się łatwo dostępny i stanowić będzie poważną alternatywę dla samochodu.
Dostosujemy transport publiczny dla osób z ograniczeniami ruchowymi
Bilet roczny dla studentów za 365 złotych
Wiele osób studiujących w Krakowie ponosi znaczne wydatki związane, m.in. z edukacją, zakwaterowaniem, wyżywieniem oraz transportem. Umożliwienie studentom dostępu do komunikacji publicznej poprzez tanie bilety na komunikację publiczną zredukuje częściowo obciążenia finansowe studentów związane z transportem.
Przyjazne węzły przesiadkowe – audyt i modernizacja
Planujemy transport z ludźmi
w krakowie i metropolii
Prawdziwa Metropolitalna Karta Krakowska – wspólny bilet
Pełnomocnik miasta ds. połączeń kolejowych na terenie miasta i metropolii
W ramach Zarządu Transportu Publicznego utworzone zostanie stanowisko i zespół, którego zadaniem będzie rozwijanie współpracy z przewoźnikami kolejowymi, tak aby kolej stała się pełnoprawnym elementem miejskiego i metropolitalnego systemu transportowego. Kolej ma być trwale włączona do miejskiej taryfy biletowej, uruchomione powinny zostać kolejne stacje i przystanki (m.in. Żabiniec, Wzgórza Krzesławickie, Prądnik Czerwony). Podjęte zostaną starania o modernizację istniejącej sieci, aby w przyszłości podniesiona została jej przepustowość.
Zwiększymy współpracę Zarządu Transportu Publicznego z Radami Dzielnic
Budowa parkingów przesiadkowych (P&R) w metropolii
Rozwijamy sieć wewnątrzmiejskich obwodnic – dbamy o miejsca postojowe
dla mieszkańców
Budowa kolejnych ulic obwodowych i połączeń międzydzielnicowych
Nie możemy pozwolić, aby poruszanie się autem po całym mieście oznaczało wieczne stanie w korku. Z tego powodu będziemy systematycznie przygotowywać do realizacji kolejne odcinki ulic, które mają stworzyć pełną, tzw. trzecią obwodnicę. Podróże międzydzielnicowe będą odbywały się po III obwodnicy. Dzięki temu możliwe będzie też zmniejszenie gigantycznego natężenia aut na Alejach Trzech Wieszczów. Są to powody, dla których od pierwszych dni nowej kadencji będziemy dążyli do jak najszybszego rozpoczęcia budowy „Trasy Pychowickiej” oraz „Trasy Zwierzynieckiej” w wariancie zaakceptowanym przez mieszkańców i ekspertów.